Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet Riks
Linköping den 1 februari 2007

Kristdemokartiska Ungdomsförbundet lanserar bok

I morgon fredag lanserar Kristdemokratiska Ungdomsförbundet en jubileumsskrift med anledning av att förbundet firar 40 år.
- Det är en helt fantastisk guidning genom KDU:s såväl politiska som organisatoriska historia, säger KDU:s ordförande Ella Bohlin.

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet fyllde under 2006 40 år. Det var i september 1966 som KDU-tåget rullade iväg från Sundsvall och har sedan dess besökt alla delar av Sverige. Lokförarna har kommit och gått, KDU:are har stigit av och gått på. Genom åren har förbundet vuxit sig starkare och är idag en etablerad organisation med given plats i svensk politik.

I boken får läsaren möta förbundets historia i text och över hundra bilder. Läs om en politisk rörelses frammarsch i Sverige och runt om i världen. Kristdemokratiska Ungdomsförbundet är kristdemokraternas ungdomsförbund och har 5 000 medlemmar i Sverige.

- Det är berättelsen om människor med en stark vilja och ett brinnande engagemang som trott på förbundet i medvind såväl som i motvind, avslutar Ella Bohlin.

Journalister är inbjudna till pressmingel
Tid: Fredag den 2 februari kl 16.15
Plats: Linköping Konsert och kongress, lokal ”Solot”

För mer information:
Ella Bohlin