Concent AB

Kristina Hanna ny CFO för Concent

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2016 12:21 CET

Stockholm: Kristina Hanna är ny CFO för Concent Holding. Hon ersätter Bo Lind, som lämnar bolaget för en annan verksamhet utanför koncernen.

Kristina Hanna har lång erfarenhet som CFO i snabbväxande företag och har under sin tid som koncerncontroller på Concent visat att hon är en mycket stor tillgång för företaget.

– Kristinas erfarenhet i kombination med hennes intresse för bolaget gjorde vårt val av ny CFO enkelt. Hennes styrkor inom både ekonomi och fastigheter samt hennes sätt att arbeta strategiskt kommer att vara avgörande för hur vi expanderar och tar marknadsandelar. Med Kristinas hjälp kommer Concent kunna växa snabbare och mer effektivt, säger Runar Söderholm, VD på Concent.

Om Concent AB

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar, finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätters som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor mm. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans. Läs mer på www.concent.se.