Socialdemokrater för tro och solidaritet

Kristna Socialdemokrater inledde valrörelsen i helgen

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 17:07 CET

I helgen fastställde förbundsstyrelsen för Sveriges Kristna Socialdemokraters förbund sin valplattform pch ett femtiotal förtroendevalda i fyra politiska arbetsgrupper träffades för första gången - för att dra igång valrörelsen och för att dra planera politik och verksamhet.

Arbetsgrupperna instiftades på organisationens kongress i somras och består av representanter från 16 av Kristna Socialdemokraters distrikt runt om i landet.

Arbetsgruppen "Alla folks frihet - hela världens fred" som leds av Ulf Bjereld Göteborg består av Kjell Ljung Dalarna, Åke Johansson Skaraborg, Joakim Edhborg, Tofte Frykman, Joel Malmqvist och Karin Wallensteen från Stockholm, Andargachew Meshesha, Desmond Ayim-Aboagye, Kerstin Ramdén och Martin Andersson från Uppsala, Kerstin Erikson Värmland, Klas Corbelius och Sinisa Stojilkovic Östergötland samt Eva Strandberg Bohuslän.

Arbetsgruppen  "arbete, kultur lärande" som leds av Thomas Strand Jönköping, består av Eva Hansson och Fredrik Schandorff Bohuslän, Agneta Brithell Göteborg, Monica Molin Skåne, Monika Ahlström, Ulph Berntson, Jonathan Alexander och May-Britt Carlsson Stockholm, Peder Granath Uppsala, Regina Andersson och Rolf Jernstedt Värmland, Lars Öhlén Västernorrland, Aurora Pirraku Eriksson        Västmanland och Susanne Stenlund Örebro.

Arbetsgruppen "mänsklig värdighet" som leds av Eva-Lena Gustavsson, Värmland och Eva Hedesand Lundqvist, Norrbotten består av Göte Johansson och Mona Gillerstedt Bohuslän, Lena Björneld Göteborg, Jonas Magnusson, Jönköping, Leif Brandt Kalmar, Bertil Henriksson, Erik Jonsson Norrbotten, Laila Neck Skaraborg, Rune Granqvist Skåne, Anna-Lena Andrén, Carola Norén, David Rutström och Gisela Ihrfors från Stockholm, Gun-Britt Karlsson Sörmland, Johnny Samuelsson Uppsala samt Ingrid Emanuelson och Pär Lundberg från Värmland.

Gruppen för asylpolitik leds av Görel Sävborg-Lundgren Uppsala och består av Monica Johansson Kalmar, Gerda Henriksson och Lennart Karlsson Norrbotten, Carlos Nunez, José Blanco, Gabriele Winai-Ström och Lazarus Kulaba-Malingha från Stockholm, Kjell Wiklund Sörmland, Birgitta L Johansson och Resit Batti Uppsala, Johan Bonander Värmland och Elisabeth Hammar Örebro.

Även en grupp som arbetar med revision av Broderskapsrörelsens stadgar under ledning av Lars G Linder träffades.

Läs en artikeln om träffen i tidningen Broderskap här.

Anna Ardin, presskontakt
anna@broderskap.se

Fria högupplösta bilder på våra personer och arrangemang finns på http://bildbank.broderskap.se

Vi är kristna socialdemokrater och radikala troende som glöder för fred, solidaritet och rättvisa. Vi är lite rödare, lite grönare. Läs mer om oss på http://www.broderskap.se eller på bloggen http://blogg.kristenvanster.se