Ving Sverige AB

Kroatien hett hos Ving

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2015 10:10 CET

Kroatien är hett hos Ving. Till sommaren ökar volymen till landet med hela 80 procent, och det blir nya resmål, nya hotell och fler avreseflygplatser. Nu sätts även nya flyg in till Split i Kroatien från Göteborg i sommar. Det är en helt ny Airbus A321 med 212 platser från Vings flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia som flyger varje onsdag under perioden 11 maj till 5 oktober 2016.

Jag semestrar gärna i Kroatien, och upplever de charmiga byarna, den goda maten och det kristallklara vattnet, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ving kan nu erbjuda 17 resmål och närmare 90 hotell i Kroatien. Till Split är det direktcharter från Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Karlstad, Norrköping, Växjö, Örebro och Köpenhamn. Det finns även flexibla reguljärflygspaket till Split, Dubrovnik och Istrien.

Till sommaren öppnar även familjehotellet Ving Waterman Supetrus Resort i utkanten av den charmiga byn Supetar, på ön Brac. Där erbjuds barnfamiljer en lång rad aktiviteter, många olika pooler, en långgrund strand och på plats finns även barnens favoriter Lollo & Bernie.

Prisexempel: Avresa från Göteborg till Split med avresa 25/5, 2016. Boende 1 vecka i enrumslägenhet på Zaja Aprtment, från 2 975 kr per person.

Önskas ytterligare information kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075.

Bilder finns på www.ving.se/bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.