Armano's - First Class Products AB

Kroatiska Handelskammaren tillsammans med Armano's - Deli, Drinks & Wine på fackmässan Tema 2011 i Köpenhamn

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 09:46 CET

Vi har glädjen att meddela att sex kroatiska företag från livsmedelsindustrin kommer att ställa ut sina produkter för första gången vid den internationella mässan för livsmedelsindustrin TEMA 2011. Mässan går av stapeln på Bella Center i Köpenhamn, Danmark, den 27 februari - 2 mars. Den nationella kroatiska montern organiseras av Croatian Chamber of Economy i Zagreb i samarbete med Croatian Chamber of Commerce i Göteborg och Armano’s – Deli, Drinks & Wine.

Vi tar tillfället i akt att bjuda in er att besöka vår kroatiska nationella monter i hall C5, monter 005A (fullständig adress: Bella Center Boulevard (2/A2), Köpenhamn, 147 Danmark). Det blir ett utmärkt tillfälle inte bara att knyta kontakter med potentiella kroatiska partners, men också för att smaka på Kroatiska viner, Maraschino, tryffelgrappa, fruktdrycker, tryffelprodukter, olivoljor och andra unika kroatiska livsmedel av högsta kvalité!

Företrädare för de kroatiska företagen/utställarna och experter från Kroatiens handels- och finanskammare ser fram emot att träffa er där.

Företagen som är representerade är följande:

1.      Podrum Krauthaker, producent av vin, www. krauthaker.hr
2.      "Pino" , producent av olivolja, www.farmpino.hr
3.      Badel 1862 d.d., producent av vin, www.badel1862.hr
4.      Zigante tartufi d.o.o., producent av tryffel och olivolja, www.zigantetartufi.com
5.      Maraska d.d., producent av likörer och juice, www.maraska.hr
6.      Degrassi d.o.o., producent av vin, www.degrassi.hr

Tema 2011 – Food Balance

Kärnan i TEMA 2011 är balans - Food Balance. I år tar TEMA 2011 ett fast avstamp i den nordiska matkulturen och låter er samtidigt inspireras och utmanas av de spännande främmande matkulturerna som påverkar oss dagligen.
Det är helt enkelt den bästa möjligheten under 2011 för livsmedelsproducenter och återförsäljare att mötas.

Armano’s – Deli, Drinks & Wine importerar vin, tryffel och andra delikatesser från Kroatien.
- "Vår ambition är att sprida kunskap om Kroatien och den rikedom och tradition av livsmedelstillverkning och vinproduktion som finns. Sådana här tillfällen är ypperliga att visa upp den mångfald och bredd som Kroatien har att erbjuda. Vår vision är att göra Kroatien till det nya matlandet.", säger Mario Armano, ägare och VD för Armano’s Deli.

Armano's Deli bjuder in till ett besök på fackmässan för livsmedel Tema 2011 på Bella Center i Köpenhamn mellan den 27 februari - 2 mar och utlovar en kulinarisk smakupplevelse i hall C5, monter 005A.
Välkommen!

Armano’s - Deli, Drinks & Wine – förstklassiga delikatesser från Kroatien!

Armano’s Delis idé är att visa en helt ny kulinarisk bild av Kroatien. Därför ger vi dig den mångfald, idérikedom, variation och utsökta kvalitet som kroaterna är vana vid. I jakten på de allra bästa råvarorna och det genuint kroatiska som ger den "lilla extra" matupplevelsen, har vi valt ut de produkter som borgar för högsta kvalitet och äkta kroatisk matglädje. Armano’s Deli har en vision om att göra Kroatien till det nya matlandet.

Armano's Deli säljer produkterna i e-handelsbutiken www.armanosdeli.se, men är även distributörer och säljer till återförsäljare och restauranger.

Kontakt: Cornelia Armano, marknads- och pressansvarig, cornelia@armanos.se, 0708-34 67 84