Stress Ner

Krönika stressa ner – Utvecklingssamtalet

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 08:01 CEST

Stanna upp en stund och fundera på hur du vill att ditt liv ska se ut om två år. Låter du det bara rulla på eller strävar du åt ett visst håll?

Om du tycker att din chef, partner eller någon annan i din omgivning bär skulden för att ditt liv går åt fel håll är det dags att fundera lite till. Du kan påverka ditt eget liv, men då behöver du veta hur du vill att det ska utvecklas.

Skriv ner det du verkligen vill med ditt liv, både på jobbet och hemma. Bestäm dig sedan för att göra en enda sak som leder dig åt det hållet. Det ska vara något som går att förverkliga nu!

Det är viktigare att du då och då har ett utvecklingssamtal med dig själv än att du har ett årligt samtal med din chef. Genom att formulera dina tankar blir de tydliga för dig själv. Det är en bra början.

Stressa Ner-krönikorna skrivs av hälsokonsult Mette Bohlin och journalist Eva Robild. De har tillsammans skrivit böckerna Stressa Ner, Tonårsboken och MatOvanor samt gett ut en avspännings-CD. Mette och Eva föreläser tillsammans och var för sig på företag och skolor. Mette håller även kurser i yoga, meditation och djupavslappning. Mer info på www.stressaner.se