Elanders AB

Kronprinsessan Victoria mötte Elanders i Ungern

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2004 16:29 CEST

Den 18-19 oktober pågick Swedish-Hungarian Trade and Know-How Days i Budapest. Elanders VD Patrick Holm deltog under dessa dagar, och mötte bland andra Leif Pagrotsky och Kronprinsessan Victoria.

Elanders är idag bland de fem största svenska företagen i Ungern, med de två bolagen i Zalalövö och Budapest. VD Patrick Holm var därför en del av den utsända svenska näringslivsdelegationen under Swedish-Hungarian Trade and Know-How Days i Budapest med inriktning på fordonsindustri och mat. Detta var en avslutning på den Ungern-satsning som Exportrådet haft under 2004.

I den utställning som hölls hade Elanders en monter, och fick här tillfälle att presentera Elanders för Kronprinsessan Victoria, näringsminister Leif Pagrotsky och den ungerske ministern Dr. János Kóka Närvarande var också Lars-Göran Rundqvist, försäljningsansvarig för Elanders i Centraleuropa, och VD för Elanders i Ungern - Per Brodin.