GF Kroppskultur

Kroppskultur extra amorterar på Kommunlån

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 10:10 CEST

Det beviljade lånet på 900.000 kr minskar i en takt som varken Uddevalla Kommun eller knappt Vi själva i GFK hade kunnat förutspå. Genom en extra amortering nu i april så återstår endast 300.000 kr av det beviljade lånet och vår ambition i föreningen är att kunna lösa resterande redan innan den sista juni år 2017. Vi har genom att följa åtgärdsplanen, haft fantastiska ungdomar, ledare, föräldrar som ställt upp kunnat stabilisera vår ekonomi till den grad att styrelsen kunde besluta om en extra avbetalning redan nu. Detta innebär såklart inte att det finns massor av pengar över till utgifter utan Vi följer den plan som finns men det är skönt att visa Uddevalla Kommun att Vi vill göra rätt för oss när dem har ställt upp i sin tur. Vi vill vara en förening som visar omdöme både när det gäller vår verksamhet men även när det gäller vår ekonomi. Våra medlemmar och övriga kommuninvånare skall vara stolta över GF Kroppskultur för föreningen behövs i handbolls Sverige. Vi är stolta - Vi är Kropps !

En anrik handbollsförening med långa traditioner som nu vill förändra och skapa nya förutsättningar för medlemmar, affärspartners och supportrar. Idag är det ca 650 medlemmar men ambitionen är att stadigt växa men man måste växa med omsorg. Några av våra främsta mål är att skapa en arena för företagare där det blir affärer, ha rätt värderingar där alla är lika välkomna oavsett förutsättningar, ett föredömligt ledarskap och en god relation med Media.