Dataföreningen i Sverige

Kryssning med Sveriges främsta IT-säkerhetsexperter

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 06:01 CEST

Dataföreningen i Sverige arrangerar kryssningen "Hoten utifrån och in - bli inte akterseglad!" för utbyte av kunskap mellan några av Sveriges främsta experter på IT-säkerhet.

Kryssningen är öppen för säkerhetsintresserade personer som under en 23-timmars kryssning på Östersjön får tillfället att nätverka med föreläsarna och varandra.

- IT-relaterade säkerhetsfrågor blir allt viktigare för företag och organisationer, så det är med glädje vi kan erbjuda Dataföreningens medlemmar och andra säkerhetsintresserade ett dygn av strategiska föreläsningar och samtal om den strategiska betydelsen av IT-säkerhet, säger Inger Gran, Föreningsdirektör för Dataföreningen i Stockholm. Vi ser fram emot spännande möten och utbyten av erfarenheter mellan kryssningsdeltagarna och några av Sveriges främsta IT-experter.

Program:
Vem styr kriminaliteten på Internet? -   Per Hellqvist, Symantec
Vem kan manipulera vem? - Agneta Syrén, Länsförsäkringar
Brottskreativiteten vitaliseras av moln- och mobiltjänster - Predrag Mitrovic, LabCenter
Har du blivit blåst? - Bill Heiding, Nethouse
Automatiserad social engineering - Marcus Nohlberg, Högskolan i Skövde
Aspekter på värdering och klassificering av informationstillgångar - Per Oscarson, MSB
Hot och risker i global miljö - Patrik Håkansson, Ericsson
Får man ha trådlöst med sig till himlen? Paneldebatt, Inger Gran

Praktiska detaljer:
Incheckning söndagen den 17 maj klockan 15.30 i Stadsgårdsterminalen, Stockholm, för en dygnskryssning med Viking Cinderella och angör åter hamn på måndagseftermiddagen den 18 maj.

Pris från 1 472 kr/person (ingen moms på sjöresor), då ingår hyttplats, sju seminarier, smörgås och dryck, à la carte-middag, frukost samt lunchbuffé.

Anmälan till kryssningen senast den 29 april här >>

Antalet platser i singelhytt är begränsat - först till kvarn! Du behöver inte vara medlem i Dataföreningen för att delta.

Frågor om innehållet besvaras av Anna-Karin Brusquini, anna-karin.brusquini@dfs.se, 073-979 18 49

Har du frågor angående anmälan? Kontakta Vesal Fayazi, vesal.fayazi@dfs.se

Programmet kan laddas ned här>>

Om Dataföreningen
Dataföreningen är till för alla som använder datorer och IT i jobbet - och som vill utvecklas och bli bättre på det dom gör. Det vill säkert du också. Det finns 25 000 medlemmar i Dataföreningen som tillsammans bildar en enorm kunskapsbank.

dfs.se är både en mötesplats för våra medlemmar och en informationskanal för dig som är intresserad av IT-relaterade frågor och vill veta vad Dataföreningen gör. Vår egen medlemsdrivna nyhetstjänst DF Redaktionellt levererar aktuella nyheter och trendspaningar.

På webben söker medlemmar kunskap och kontakter, t ex i nätgrupper eller nätverk. Nätgrupper utbyter idéer och erfarenheter om ett ämne via nätet. Vem som helst kan starta en nätgrupp och även e-medlemmar kan delta. Nätverken ordnar fysiska träffar med aktuellt innehåll. Som medlem kan du anmäla dig till ett eller flera nätverk, ta del av andras kompetens och dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper.