KulturStan AB

KulturStan.se - ny kulturportal och kulturnyhetsplats

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 15:47 CET

– Kulturlivet i Sverige har årligen miljontals besökare och Stockholm är en av de museitätaste städerna i världen. Vi har själva saknat en komplett plats på nätet som samlar denna typ av kultur, bort från populärnöje, dokusåpakändisar och skandaler, säger Robert Pantzar, Styrelseordförande i KulturStan AB.

KulturStan.se är både en kulturportal och en kulturnyhetsplats KulturPortalen innehåller information om hundratals museer, teatrar och konstgallerier och uppdateras ständigt med intressant fakta och information om kulturplatser runt om i Sverige.

– Vi hoppas att både besökare och Sveriges kulturplatser kommer att se positivt på vår webbplats. Vi kan bland annat erbjuda museer, teatrar och gallerier att publicera sina evenemang, utställningar och föreställningar på portalen för alla besökare att se och ta del av. Även en medlemskalender kommer att införas så medlemmar kan lägga till evenemang och utställningar och sedan få påminnelser och tips, säger Joakim Stensson, VD på KulturStan AB.

Kulturnyheterna är en komplett nyhetsplats som går hand i hand med portalen. Den innehåller nyheter om aktuella evenemang och tips från Sveriges kulturliv tillsammans med intressanta artiklar, spännande reportage och intervjuer med kulturpersonligheter – allt med starka band till museer, teatrar, konstgallerier och konstnärer i allmänhet och svenska sådana i synnerhet.

– Vi hoppas kunna bidra positivt till Sverige som kulturland. KulturStans mål är att bli det första och självklara steget för den som vill ta del av det kulturella utbudet i landet, säger Daniel Höijer, chefredaktör på KulturStan.se.

KulturStan.se drivs av KulturStan AB med säte i Stockholm.