Atea Sverige AB

Kumla kommun erbjuder Ateas förmånsdator till medarbetarna

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2007 13:43 CEST

(Sverige) Atea har fått i uppdrag att leverera förmånsdatorpaket åt Kumla kommuns anställda. Fler än väntat har nappat på erbjudandet hos kommunen. Det är de ekonomiska fördelarna och tryggheten med förmånsdator som lockar.

Detta är andra omgången Kumla kommun erbjuder sina anställda förmånsdator eller hem-pc, som det tidigare kallades. Det är en bra personalförmån, menar kommunen, som ändå blev förvånad över hur stort intresset var. Erbjudandet om förmånsdator har gått ut till cirka 1 500 anställda.

– Det stora intresset är ett bevis för att förmånsdatorn fortfarande är attraktiv. Dels är det ekonomiskt fördelaktigt, inte minst för att man delar upp betalningen över tid och inte behöver betala en klumpsumma. Dels handlar det om en trygghet. Sällananvändaren känner trygghet i att alltid kunna få hjälp av supporten om det krånglar, säger Ulla Lundholm, personaldirektör hos Kumla kommun.

I avtalet med Atea ingår att användarna får komma och titta på datorerna innan de bestämmer sig. I paketen ingår förutom utrustning även leverans till hemmet, support och hämta-lämna-service.

– Det stora intresset för förmånsdatorer hos Kumla kommun stärker oss i insikten att förmånsdatorn har en lysande framtid. Vi gör många förmånsdatoraffärer nu och de stora fördelarna med förmånsdator blir allt tydligare för såväl arbetsgivare som deras anställda, säger Lars Pettersson, vd, Atea Sverige AB.

För mer information, kontakta:
Lars Pettersson, vd Atea, -46-8-477 47 10, lars.pettersson@atea.com
Ulla Lundholm, personaldirektör Kumla kommun, 070-638 66 76, ulla.lundholm@kumla.se

Atea är Sveriges ledande obundna leverantör av it-infrastruktur. Vi har över 1 000 medarbetare på 25 orter från Malmö i söder till Luleå i norr och en omsättning på 6 300 MSEK. Atea ingår tillsammans med Ementor och Topnordic i Ementorkoncernen som är noterad på Oslobörsen, med totalt 3 300 medarbetare på 50 platser i Sverige, Danmark, Finland, Norge och Lettland. Ementorkoncernen är Nordens största och Europas tredje största leverantör av it-infrastrukturprodukter och tjänster och omsatte drygt 15 000 MSEK under 2006.