Västtrafik

Kunderna får välja säten till Västtrafiks nya tåg

Pressmeddelande   •   Maj 25, 2018 08:21 CEST

Idag fredag, bjuder Västtrafik in resenärer att prova och välja stolar till Västtrafiks 40 nya tåg. Totalt rör det sig om nästan 11 000 säten som ska utformas.

I mars stod det klart att Västtrafik köper 40 nya tåg av Bombardier Transportation Sweden AB. Enligt en preliminär plan anländer de första av de nya tågen i slutet av år 2021. Nu pågår designprocessen och det är dags att välja säten till tågen.

–Tågen byggs och designas med kundernas krav och önskemål i åtanke. Komforten och sätena är en viktig del av reseupplevelsen och därför låter vi kunderna vara med och välja, säger Helene Frahm, projektledare, Västtrafik.

Tågen får cirka 270 sittplatser var, totalt handlar det om cirka 10 800 säten. Nu bjuder Västtrafik in kunderna att provsitta och välja ut sätena till tågen.

Var: Göteborg Centralstation, (mitt emot Burger King)
När: Idag, fredagen den 25 maj kl. 8:00-17:00
Hur: Tre olika stolsmodeller kommer att ställas upp för provsittning.

För mer information:
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.