Custice

Kundfokus Koneo - statistik och jämförelser

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2013 13:36 CEST

Varje vecka har Custice ett kundfokus där vi lyfter fram en kund och presenterar intressant statistik med jämförelser. Den här veckan fokuserar vi på Koneo och plockar fram statistik ur vår intervjudatabas Dokumentfakta:

- 87,5 % av Koneos copy/printkunder är nöjda eller mycket nöjda med Koneos kompetens. Bättre än tex HP (81,76%) och Dell (69,88%).

- Vanligaste märket hos Koneos copy/printkunder är Konica Minolta, följt av HP och Gestetner.

- De två främsta anledningarna till varför företag väljer Koneo som copy/printleverantör är “helhetslösning” och “pris”.

- 81,13 % av Koneos kunder är nöjda eller mycket nöjda med företagets problemlösning. Motsvarande siffra för Dustin är 69,02 %.

- 4,62 % av de vi intervjuat har valt Koneo som leverantör av copy/print. Att jämföra med tex Dustin på 2,61 procent.

- Vanligaste favorithockeylag för Koneos copy/printkunder är… Brynäs! Tätt följt av Färjestad.

- 73,30 procent av de Koneokunder (företag) som håller på Brynäs är nöjda eller mycket nöjda med Koneos kompetens inom copy/print. Företagskunder som håller på Färjestad är dock betydligt nöjdare med 97,67 procent nöjda kunder.

Vi tackar för ett gott samarbete och ser fram emot framtida utmaningar och möjligheter.

Vår affärsidé är att hjälpa våra kunder att hitta rakare vägar till ökad lönsamhet.

Vi har stor erfarenhet av undersökningar och har tack vare erfarenheten spetskompetens inom marknadsbearbetning och segmentering. Våra innovativa tjänster och egenutvecklade mjukvaror gör oss till din unika partner.

Vi arbetar på ett nytänkande sätt och blandar innovation med kompetens från vår mångåriga erfarenhet för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ert företag. Vi vill arbeta tillsammans med er för att utveckla och förbättra er verksamhet. Med hjälp av statistiska undersökningar ser vi till att ni lägger energin på rätt saker och utvecklar den delen av verksamheten som är mest lönsam.

Vår företagskultur kännetecknas av flexibilitet och viljan att stärka kundernas position på marknaden. Målet är att hjälpa våra kunder att tappa färre kunder, öka marknadsandelar, skapa strategier för sitt arbete och sist men inte minst att öka lönsamheten.