Relevant Relations Layer

Kundklubbsappen ForMembers är nominerad i Venture Cup Väst

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2012 08:10 CEST

Av totalt 380 tävlingsbidrag är ForMembers - kundklubbar i mobilen, en av de 10 nominerade bidragen i affärsplanstävlingen Venture Cup Väst och har därmed möjligheten att utses till regionens mest lovande tillväxtföretag och vinna 200 000 kronor under prisutdelningen på Biografen Draken i Göteborg den 10 maj.

Göteborgsföretaget Relevant Relations Layer har precis lanserat ForMembers och är mycket glada över att även ha blivit nominerade till pris i Venture Cup.

- Det är alltid en ära att bli nominerad till pris, men just Venture Cup är extra kul då konkurrensen är stenhård, säger Relevant Relations VD Ola Rynge.

Idén bakom ForMembers kom till då Ola träffade Carl Henrikson genom en gemensam bekant och började prata om det man arbetade med för tillfället. Snart kom man få att man hade liknande tankar, men med olika infallsvinklar och man bestämde sig för att träffas igen. Det blev många möten på caféer i stan och efter cirka ett halvår bestämde sig de för att bilda Relevant Relations Layer med målet att förbättra upplevelsen av att vara med i kundklubbar.

Med Carls bakgrund från att arbeta med kundklubbssystem på StroedeRalton och Olas som serieentreprenör, förstärktes teamet med Oskar Lissheim Boëthius på tekniksidan och bolaget bildades. Snart därefter anslöt sig även Joakim Holmstrand som då kom från en position som marknadschef på MQ samt Christian Lauritzen, en av grundarna till adLibris, och arbetet med att utveckla bolaget kunde ta fart.

- Dagens kundklubbar har inte råd att ignorera den mobila kanalen. Koncept som ForMembers ligger helt rätt i tiden, säger Joakim Holmstrand som är aktiv i styrelselen för Relevant Relations Layer samt Marknadschef på Mio möbler.

ForMembers finns att ladda ner gratis för iPhone på App Store: http://rrl.me/iphone

För ytterligare information, besök www.relevantrelations.com/media eller kontakta

Ola Rynge, VD Relevant Relations Layer
0704-801167 ola.rynge@relevantrelations.com

Jonas Almeling, Regionchef Venture Cup Väst
031-7647122 / 0767-242472 jonas.almeling@venturecup.se

Relevant Relations Layer erbjuder kundklubbar en marknadskanal i mobilen. Genom bland annat positionsbaserad kommunikation nås kunden på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Kommunikationen är mindre påträngande, ger högre respons till lägre kostnad, samt är miljövänligare än dagens pappersbaserade reklam.

Konsumenten i sin tur samlar alla sina kundklubbskort och erbjudanden i en mobilapp som alltid är med.

Följ oss på Facebook: http://www.facebook.com/formembers
Följ oss på Twitter: @ForMembersApp