Kundo

Kundo lanserar applikation för smartare kundtjänst på Facebook

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 20:40 CET

Kundtjänst och kunddialog på Facebook har börjat bli en självklarhet för många företag och organisationer. Som en del i strategin att förenkla och effektivisera kundtjänst i flera sociala kanaler lanserar Kundo idag en applikation för företags och organisationers Facebooksidor.

Kundo erbjuder sedan tidigare ett kundtjänstforum där besökare kan hitta svar på sina frågor och problem, lämna förslag och diskutera företags produkter och tjänster.

– Facebook är en fantastisk plattform, men den har även flera svagheter. Det är svårt att följa upp och få översikt av vilka frågor och diskussioner som är lösta eller besvarade. Dessutom kan en fråga ställas om och om igen, utan att svaret kommer nya besökare till godo. Detta är en av de saker vi vill göra lite bättre med vår nya app, berättar Emil Stenström på Kundo.

Så fort en besökare börjar skriva ett inlägg i appen så görs en automatisk sökning mot företagets forum på Kundo. Detta gör att besökare kan hitta redan besvarade frågor och delta i befintliga diskussioner med företaget och andra kunder. Eftersom inläggen som inkommer via applikationen hamnar hos Kundo kan företagets kundtjänst hantera inläggen på ett mycket mer strukturerat sätt än på Facebook.

För att prova applikationen live kan man besöka “Lillestad kommun” på Facebook. Applikationen finns där i menyn till vänster. Bilder och fler länkar till exempel finns på Kundos blogg.

Installationen av applikationen på en Facebooksida tar bara någon minut.

Kundo skapar värde av era kunders engagemang. Med ett konto på Kundo får företaget ett eget forum där de kan kommunicera med sina kunder. Genom sitt upplägg kombinerar Kundo kundtjänst med produktutveckling och marknadsföring. Besök oss på http://kundo.se eller följ @kundo på Twitter.