Byarums Bruk AB

Kungaparet besöker Byarums Bruk

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 21:17 CET

Med anledning av Konung Carl XVI Gustafs 40-årsjubileum som statschef reser nu Kungaparet genom Sverige och besöker samtliga län. I samband med vistelsen i Jönköpings län den 7:e mars kommer det Småländska gjuteriet och möbelföretaget Byarums Bruk få möjligheten att visa sin unika tillverkning av produkter i återvunnen aluminium.

– Det känns så oerhört hedrande att Kungaparet kommer till oss. Jag är helt övertygad att vi kommer att kunna genomföra en mycket inspirerande och energigivande rundvisning, säger Joel Enhörning, VD på Byarums Bruk.

Byarums Bruk har sedan 1947 producerat kvalitetsprodukter för det Skandinaviska klimatet. Tillverkningen sker med formar av sand, sot, lera och vatten vilka fylls med smält återvunnen aluminium. Ett industriellt hantverk som kräver erfarenhet och noggrannhet.

För mer information kontakta Joel Enhörning, joel@byarumsbruk.se, 0707-886 281
För ansökan om pressackreditering i anslutning till Kungaparets besök ber vi er kontakta Pressansvarig informatör på Länsstyrelsen i Jönköpings län, Gert Olsson. gert.olsson@lansstyrelsen.se, 0706-195 266

Byarums Bruk tillverkar produkter för park och trädgård. Allt i sandformat gjutgods med återvunnen aluminium och uteslutande efter hantverksmässiga metoder. Produktionen består av såväl klassiska modeller som modern design. Den äldsta modellen är daterad 1780, den senaste är helt ny.