Petré Event & PR AB

”Kungarnas sport” kommer till Stockholm

Pressmeddelande   •   Maj 01, 2014 15:33 CEST

Den 7 juni är det nämligen premiär för Stockholm Polo Cup på Stockholms Stadion!

Det innebär att du kommer att få se polo på en nivå som aldrig spelats i Sverige, med flera internationella spelare som rankas högt och bl,a Frankrike bästa lag, Chantilly Polo Club.
Stockholm Polo Cup är fullt av aktiviteter för hela familjen!
Få saker är legendomspunna och exklusiva i dagens mediavärld, men polo är definitivt en av dessa: hästpolo är en av världens mest prestigefyllda sporter. Traditionerna går tillbaka flera tusen år före Kristus och polo har spelats av många av de stora fältherrarna såsom Djingis Kahn och Alexander den Store. Engelsmännen spred polo över världen under sin kolonisation på 1800-talet - många kända engelsmän som Winston Churchill, Lord Mountbatten och Prins Charles spelade eller spelar polo. Polo är inte bara en prestigefylld sport, det är också en av de tuffaste: du ska som spelare manövrera en 500-kilos partner (hästen) med den ena handen och spela polo med den andra handen – och då med en klubba som väger två kilo. That’s sport!

Kom till Stadion den 7 juni kl. 12 och upplev en helt annorlunda eftermiddag!                                   Biljetterna, som kostar 95 kronor för vuxna och gratis för barn under 16 år, köper du på Ticnet. Du kan också köpa biljetterna på Stadion men då riskerar du att få en sämre plats än om du bokar så fort som möjligt. Observera att inga kontanter hanteras på Stadion, dvs. biljetterna kan endast betalas med kort.

Läs mer på www.stockholmpolocup.se

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om vår stolta satsning:

Allmänna frågor:

Gunnar Werner, tel. 070 – 567 07 60, gunnar@stockholmpolocup.se
Sportslig arrangör är Stockholm Polo Club

Kontakta gärna Per Jacobsson kring frågor som rör det sportliga.

Tel. 0735-303777, perjacobsson@celvic.se

Internationell polo: Uwe Zimmermann, tel. +41 79 130 31 31 uwe.zimmermann@stygerpartner.ch

Petré Event & PR AB arbetar med event, galor och produktlanseringar. Vi sätter guldkanten på tillvaron!