Oskar Kotsalainen

Kungsholmen Basket anställer Oskar Kotsalainen

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2014 00:06 CEST

Kungsholmen Basket anställer Oskar Kotsalainen

Kungsholmen Basket bildades den 22 maj 2013. Idag, mindre än ett år senare har vi ca 370 aktiva barn och ungdomar i föreningen. Det råder basketboom på Kungsholmen!

Som ett naturligt led i vår expansion anställer vi nu en klubbchef – Oskar Kotsalainen. Oskar ses i basketkretsar som ”The Special One” och har en meritlista som ger oss stark tro på vår fortsatta utveckling.

Urval CV;

- fem år heltidsstudier inom idrott

- ungdomslandslagstränare inkl. Head Coach under tio år

- ledamot StBDF (Stockholms Basketbolldistrikstsförbund)

- tidigare landslagsutskott SBBF (Svenska Basketbollförbundet)

- fostrat dryga 20 ungdomslandslagsspelare

Ordförande Annika Melin:

Vårt mål är att verka för barn och ungdomar på Kungsholmen genom basket. Under det senaste året har vi satt plattformen för detta och vi är nu stolta över att kunna rekrytera vår första person - Oskar Kotsalainen. Oskar är med sin gedigna kompetens en otroligt ovärderlig tillgång för klubben. Vi ser fram emot en spännande utveckling för klubben och dagens rekrytering är en stor milstolpe i klubbens korta historia.

Klubbchef Oskar Kotsalainen

”Denna dag är för mig glädje och stolthet. Att jag får förtroendet och förmånen att driva Kungsholmen Basket framåt gör mig tacksam och ödmjuk. Vi har redan idag en stark position på Kungsholmen och det skall bli roligt att ta basketen till första platsen på Kungsholmen.”

För frågor:

Annika Melin – annika.melin@kungsholmenbasket.se