ABB AB

Kunskap för säkrare knutpunkter i kabelnäten

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 11:33 CEST

Säkra knutpunkter i kabelnäten är en förutsättning för trygg elförsörjning och för yrkesverksamma inom området gäller det att veta vad och hur man gör. Under Elfack delar vi med oss av vår kunskap i monter B04:22.

Kvalificerad utbildning för säkra elnät
Kvalitet i montagen är en förutsättning för säkra elnät. Våra utbildningar inom kabelteknik och kabeltillbehör arrangeras världen över. Våra utbildare är på plats hela veckan och besvarar gärna frågor, både om vårt utbud av kvalificerade utbildningar och praktiska frågor om kabel och kabeltillbehör.

Kabeltillbehör för 1-420 kV
Lösningar, nyheter och innovationer inom alla områden finns med. Till exempel visas kabeltillbehör för 12-36 kV och Kabeldon avgreningsmodul som ger möjlighet att skarva och avgrena 12-24 kV PEX-kabel ovan jord.

Kabeldon kabelskåp och fördelningscentraler
Vi visar vår nya 2500 A skena med en enklare och säkrare anslutning i färre steg. En annan nyhet för årets mässa är förmonterade serviscentraler. De beställs med SEG-nummer och för kunderna innebär detta enkel beställning och snabb leverans.

Kabeldon IP-system finns som vanligt med och vi visar de nya apparaterna!

Även i år flyttar vi vårt orderkontor till Svenska Mässan under Elfack. Kunder är varmt välkomna att komma upp till kontoret med beredningsplaner eller frågor om våra fördelningscentraler.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 120 000 medarbetare.

För mer information kontakta:
ABB AB
Kabeldon