Axelent AB

Kunskap + Säkerhet + Trygghet… ”Kvalitet är summan av allt”

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 11:28 CEST

”Kvalitet är ett ord som ibland missbrukas och som kan vara svårt att förklara. Man kan då och då se leverantörer som både lovar hög kvalitet och lägsta pris. Det enda man kan vara säker på då är att minst ett av argumenten inte kommer att hållas. Det är två egenskaper som inte matchar varandra speciellt bra. ”

”Vad som är kvalitet är också något som skiljer sig från bransch till bransch. För vissa är det synonymt med att kunna presentera ett papper i form av ett ISO-certifikat, för andra ska enbart logotypen och varumärket direkt kunna associeras till kvalitet eftersom företaget plöjt ner oändliga summor i reklam och marknadsföring, vilket kanske är mest vanligt inom lyxiga konsumentprodukter.”

Kvalitet på minutnivå
”För oss på Axelent är kvalitet någon vi pratar om inte bara dagligen, utan snarare varje minut, på ett eller annat sätt. Vi
försöker skapa ett innehåll under rubriken kvalitet som inte ska gå att kopiera för andra aktörer, men som lätt och helt självklart ska kunna överföras och byggas in från produkt till produkt och tjänst till tjänst inom Axelent.”

Axelent kvalitet
”Vad är då Axelents kvalitet? Egentligen finns inte svaret hos mig. Det bästa svaret får du från våra kunder. De som väljer
Axelent och gör det inte bara en gång utan kommer tillbaka just av det skälet att de vet vad de får.”
”Men, jag hoppas ändå att jag är rätt på det när jag säger att Axelents kvalitet är summan av mycket hög kunskap
inom säkerhet, smarta, funktionella och hållbar produkter, ständigt pågående produktutveckling i samklang egen produktion och, självklart, att vi kan leverera snabbt och har högt engagemang i varje affär, stor som liten. Det blev en hel del, men vår kvalitet måste gå långt utanför tjockleken på trådar och stolpar – Axelents kvalitet är summan av allt som vi lovar och sedan levererar. Det är därför det finns med oss varje minut och i varje samtal på ett eller annat sätt.”

När kvantitet blir kvalitet
Att ansvara för helheten är för Axelent också ett sätt att leverera kvalitet. Tack vare vår långa erfarenhet och kunskap
inom säkerhet kan vi leverera ett komplett paket inom säkerhet.

• Riskanalyser
• CE-märkning
• Projektledning
• Säkra, effektiva produktionsflöden
• Maskiner, robotar och övriga automationslösningar
• Nätväggar/skydd och tillbehör för maskin, lager och förråd
• Montage

Axelent AB är ett ledande och växande företag när det gäller nätväggssystem i form av skydd och avdelare för industri, lager och byggnation. I företaget finns också Axelent Safety®, som erbjuder kompletta lösningar inom maskinsäkerhet. I Axelentgruppen ingår även Axelent Wire Tray AB (kabelstegar), SnapperWorks AB (ritningsprogram) samt Hestra Automation AB (automationslösningar). Axelents huvudkontor ligger i Hillerstorp. Här sker även all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning. Axelent har försäljningskontor i 50 länder och produkterna säljs över hela världen.

För mer information kontakta Stefan Axelsson, Marknadschef Axelent mob: 0705-27 66 60