UpGrades Educations Sweden AB

KUNSKAP SOM JULKLAPP: UTBILDNING FÖR DINA OCH FÖR INDIENS BARN

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 09:39 CET

Upgrades Education stöttar barn och ungdomar runt om i Sverige med läxor, provförberedelser, studieteknik och inspirerar till vidarestudier. På många andra håll i världen kämpar dock barn för rätten att gå i skolan istället för att arbeta.

Hand in Hand arbetar för minskat barnarbete och för att fler ska barn få tillgång till utbildning i Indien. De erbjuder läxhjälp, extra lärarstöd samt internatskolor för de barn som har tvingats till arbete under lång tid och därmed inte har möjlighet att på en gång återgå till de statliga skolorna.

Inför julen 2011 vill Upgrades bidra till Hand in Hands arbete för utbildning i Indien genom att erbjuda nya och gamla kunder julklappar i form av värdecheckar. 10% av värdecheckarna skänks direkt till Hand in Hands arbete och värdecheckarna kan användas för alla Upgrades tjänster på samtliga 10 orter. För ca 500:- kan Hand in Hand lyfta ett barn från arbete till utbildning.

”Inför julen 2011 vill vi påminna om värdet av utbildning genom att tillsammans med våra kunder stötta Hand in Hands arbete. Genom våra julklappscheckar får våra kunder chansen att lyfta barn i Indien ur barnarbete samtidigt som de stöttar sina egna barn och barnbarn med läxor och studier.” säger Anna Skarborg, grundare av Upgrades Education.

”Samarbetet med Upgrades känns klockrent då vi för varje barn som här i Sverige får stöd i skolarbetet kan stödja barns utbildning i Indien. Vi är oerhört glada och tacksamma för detta initiativ och hoppas att många barn får hjälp med sina studier i Sverige liksom i Indien.” säger Seema Dueland på Hand in Hand.

Vill du veta mer om Upgrades och Hand in Hands julklapp? Kontakta:
Anna Skarborg, Upgrades Education. Tel: 0708-811 700, Mail: anna.skarborg@upgrades.se. www.upgrades.se

Seema Dueland, Hand in Hand. Tel: 0704-584 533, Mail: seema@handinhand.nu