Aggressive Development AB

Kurage - Idétidskrift för det civila samhället börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 13:29 CET

Sektor3 och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Kurage - Idétidskrift för det civila samhället till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Det civila samhället utgör en vital del av samhället i stort. Trots detta finns det få forum för debatt om det civila samhället utmaningar och möjligheter. Allt för sällan stöter, blöter och debatterar det civila samhällets ledare de stora samhällsfrågorna ur sina perspektiv. Kurage föds i övertygelsen om att organisationer i det civila samhället tjänar på att regelbundet sätta sina idéer och sin verksamhet i relation till samhället i stort. På samma gång att dessa idéer mår bra av att utmanas. Tidskriften Kurage är ett initiativ av Sektor3 – tankesmedjan för det civila samhället och Idealistas förlag. Det första numret av Kurage lanserades den 30 augusti och belyser frågor om skolor som bedrivs av ideella organisationer.

"Vi är mycket glada att Kurage - Idétidskrift för det civila samhället vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/kurage---idetidskrift-for-det-civila-samhallet

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.