Morphic Technologies

Kurt Dahlberg lämnar styrelsen

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 09:37 CEST

Kurt Dahlberg, en av grundarna till Morphic har begärt utträde ur Morphics styrelse med verkan per idag.

"Morphic befinner sig nu i en intensiv och viktig etableringsfas av sina produkter. Jag bedömer därför att jag fortsättningsvis gör störst nytta för bolaget operativt genom att verka i min nya roll som konsult inom Morphic med särskilt fokus på marknadsutveckling" säger Kurt Dahlberg i en kommentar.

För mer information, kontakta:
Johannes Falk, Executive Vice President, Corporate Strategy & Investor Relations, Morphic Technologies AB (publ)
Tel: +46 (0)70-676 73 93
E-post: johannes.falk@morphic.com

Detta är Morphic
Morphic är en svensk industrikoncern med verksamhet inom bränsleceller, vindkraft, bränslecellsbaserade energisystem och verkstadsindustri. Koncernen har cirka 230 anställda och verksamheten bedrivs i sex länder - Sverige, Norge, Japan, Grekland, Italien och Schweiz. Morphic Technologies B-aktie är sedan mars 2008 noterad på OMX Nordiska Börs Stockholm och antalet aktieägare uppgår till cirka 28 800.