Kvadrat

Kvadrat växer i Sundsvall

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2017 12:46 CET

Konsultföretaget Kvadrat har rekryterat Malin Jönsson till vice VD för verksamheten i Sundsvall. Malin kommer närmast från Frontit.

I Sundsvall etablerade Kvadrat sin verksamhet under hösten 2016 som ett led i Kvadratkoncernens expansion i norra Sverige och redan nu växer man med Malin Jönsson som kliver in som vice VD.

- Det känns fantastiskt roligt att Malin valt att ansluta sig till Kvadrat. Malin kommer att ansvara för vår fortsatta rekrytering av nya konsulter, men hon ska också bygga vår unika Kvadratkultur. Malins personliga erfarenhet av att vara konsult är en avgörande ingrediens för att vi ska lyckas stärka vår position som förstahandsvalet för entreprenörer och egenföretagande konsulter, säger Lars Markström VD Kvadrat Sundsvall.

Kvadrat är inte som andra konsultföretag, utan har sedan starten utvecklat en modell för att få fler egna företagare att tillsammans kunna utvecklas och växa som konsulter. Kvadrat är ett företag av konsulter för konsulter som kan göra skillnad på riktigt för våra kunder.

- Att få vara med i början av etableringen av Kvadrat i Sundsvall är oerhört roligt. Det är också extra attraktivt att få jobba i ett företag som sätter konsulten i fokus, då visionen ”Världens lyckligaste yrkesmänniskor” är något Kvadrat verkligen jobbar för att nå. Att få vara en del av att göra våra konsulter lyckliga och därigenom också våra kunder nöjda är inspirerande, säger Malin.

För mer information:
Lars Markström, VD Kvadrat Sundsvall, 070 - 389 38 38
Malin Jönsson, vice VD Kvadrat Sundsvall, 070 – 333 03 03

Kvadrat har sedan starten 1988 samlat konsultbranschens entreprenörer och egenföretagare i ett gemensamt ägt företag. Det var ett sätt att skapa en modell för fler egna företagare att tillsammans kunna utvecklas och växa som IT- och managementkonsulter. I och med starten i Sundsvall finns nu över 300 konsulter fördelade på 7 kontor i Stockholm, Linköping, Örebro, Jönköping. Göteborg, Malmö. Omsättningen närmar sig 500 miljoner under 2016.

Kvadrat har ett ENPS-tal (medarbetare som rekommenderar sin arbetsplats) på 62 vilket är exceptionellt högt för ett företag i Sverige där de flesta strävar efter att komma över genomsnittet på 11.

www.kvadrat.se