Dansani Sweden AB

Kvalitet och design i olika storlekar med Calidris

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2013 15:58 CEST

Den eleganta badrumsserien Calidris från Dansani erbjuds i formaten Small, Medium och Large för att passa alla rumsstorlekar. Dessutom går möblerna i samtliga storlekar att kombinera med en mängd olika tillbehör för att få till den rätta känslan på badrummet.

Calidris grundläggande form är 20x20 cm. Utifrån detta har serien utvecklats till att innehålla en mängd olika objekt. Samtliga möbler har samma exklusiva design men erbjuds i olika djup, bredd och höjd. Detta för att passa både det lilla och det stora badrummet.

Liten men stor i designglädje

Ett litet badrum kräver möbler som inte tar över i rummet. Då är smala möbler optimala eftersom de ger plats att röra på sig även i väldigt begränsade utrymmen. Dock medför det istället utmaningen att få tillräckligt med förvaringsutrymmen. Dansani löser detta problem genom att de 36 cm djupa tvättställen i Small reser sig över möblen och på så sätt lämnar gott om utrymme i skåpet undertill. Här går rena linjer hand i hand med flexibilitet och rymd.

Plats för mer

Tvättställen i Calidris Medium har skapats för att passa det moderna badrummet som erbjuder lite mer utrymme. Med ett djup på 46 cm rymmer det en mängd olika enkel-, dubbel- och assymetriska bassänger. Dessutom öppnar ett brett utbud av skåp och luckor verkligen upp för möjligheter. Calidris Medium underlättar utmaningen att hitta rätt tvättställ och att sätta en personlig stämpel på badrummet. Skapa en atmosfär som är vacker, enkel och funktionell oavsett storlek på badrum och familj.

Minimalistisk design med maximal rymd

Calidris Large är avsedd för det stora badrummet som kräver en möbel med mer tyngd. Dansani har, trots stor bassäng samt rymliga lådor och skåp med överflödigtförvaringsutrymme, inte kompromissat med den eleganta designen. För att uppnå en mycket exkluiv känsla kan möblerna, om rummet räcker till, bredas ut. Konsollösningar finns i anpassade längder upp till 2,4 meter och tack vare mängden möbler, tvättställ och tillbehör får rummet en speciell karaktär och exakt de funktioner som eftersöks.

Smart PR, Ulrika Geller

ulrika@smartab.eu

Bilder från Dansanis bildbank:

www.dansanionline.dk

Användarnamn: dansanionline