FISKARS

Kvinnligt hantverk från Burkina Faso inspirerar Filippa K

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 10:50 CET

Kvinnligt hantverk från Burkina Faso inspirerar Filippa K

2003 startade samarbetet mellan Filippa K och Rörstrand. Idag ser vi resultatet i ett sortiment om 20 artiklar. Nytt för 2012 är mönstret Burkina. Denna gång har Filippa K låtit sig inspireras hantverkstraditioner i andra länder och kulturer, närmare bestämt av hur kvinnor dekorerar sina hus i Burkina Faso.

Dekoren är stark och kraftfull med tydligt grafisk profil.

Mönstret kommer på mugg 31 cl, skål 40 cl samt assiett 19 cm.

Totalt har kollektionen idag 20 olika artiklar. Muggarna finns i nio dekorer, espressomugg i tre dekorer samt skål och assiett i vardera fyra dekorer.

I butik från vecka 5

Rekommenderat konsumentpris:

Burkina kaffe/te mugg 2-pack, 31 cl 299 kr

Burkina assiett, 19 cm 149 kr

Burkina skål, 40 cl 179 kr

Ytterligare information:

www.fiskars.com

Bilderna kan laddas ner från:

username: press01

password: lust

Besök oss gärna på bloggen www.designdaybyday.se

För ytterligare information kontakta gärna:

Ulrika Görefält Consumer Marketing Manager

e-post: ulrika.gorefalt@fiskars.com

eller mobil 0708-270553

Fiskars Sweden är en del av Internationella Fiskars Group med en produktportfölj innehållande varumärken såsom Arabia, Fiskars, Hackman, Iittala, Rörstrand, Höganäs Keramik mfl.

Fiskars är en ledande leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Fiskars produkter är kända för sin funktionalitet och sin toppdesign. Koncernens främsta varumärken är Fiskars, Iittala, Rörstrand, Höganäs Keramik, BodaNova, Gerber, Arabia, Hackman, Buster och Silva. Intresseföretaget Wärtsilä Oyj Abp är också en viktig del av koncernens portfölj.