Aggressive Development AB

Kvinnors Hälsa börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2012 14:33 CEST

Mediaplanet Sverige AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Kvinnors Hälsa till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

Kvinnors Hälsa är en av Mediaplanets mest etablerade titlar. Sedan flera år har tidningen producerats i samarbete med 1,6 miljonerklubben, Sveriges största organisation för kvinnlig hälsa. Varje utgåva följer nya teman, där träning, diet och ett hälsosamt leverne ligger i fokus. Distribution sker 3-4 gånger per år och tidningen har genom åren synts i Svenska Dagbladet, under Almedalsveckan samt under ett stort antal konferenser och föreläsningar runt om i landet.

"Vi är mycket glada att Kvinnors Hälsa vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/kvinnors-halsa

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.