KYOCERA Document Solutions Nordic AB

KYOCERA har levererat tillförlitliga solpaneler i 25 år

Pressmeddelande  •  2011-12-20 09:00 CET

Undersökningar visar att solpaneler från KYOCERA har bra produktkvalitet och lång livslängd. Ett bra kvitto efter 25 år som solenergileverantör.

På senare år har marknaden för solenergi fått omfattande tillväxt och genomgått stora förändringar. Med relativ ny och växande marknad blir det allt svårare för slutanvändarna att veta var de kan hitta rätt information, särskilt när det gäller större inköp som solenergi vilket kräver en långsiktig avkastning på investeringen. Kyocera Corporation har varit en pionjär inom solenergiteknik i mer än 35 år, och är känd för sin kvalité. Dessutom har KYOCERA haft ett antal stora installationer som har producerat el i mer än 25 år.

Sveriges första solcellsystem – från KYOCERA

1984 byggdes Sveriges första nätanslutna solcellssystem i Stockholm. Sedan installationen, har fasaden monterat 2.1kW solpaneler vilket har gett de boende i hyreshuset miljövänlig el.  Modulerna genomsnittliga årliga elproduktionsprestanda är fortfarande lika säker sedan systemet installerades för 27 år sedan.
Samma år etablerade Kyocera Sakura Solar Energy Center strax utanför Tokyo. Vid den tiden var den utrustad med en 43kW solenergi som i dag fortsätter att generera en stabil mängd ström för anläggningen. Ett år senare, 1985, donerade Kyocera en 10kW solcellsystem till en liten by utan elektrisk infrastruktur och som ligger på en höjd av 2600 meter i provinsen Gansu i Kina. Åtta år senare fick området elektriskt infrastruktur och solpaneler flyttades till en regional forskningsanläggning för ren energi. Och efter mer än 25 år produceras fortfarande konsekventa nivåer av el till anläggningen.

Om KYOCERA Corporation

KYOCERA Corporation startade 1959 som en tillverkare av keramiska komponenter. Genom att kombinera dessa konstruerade komponenter med metaller och plaster, och integrera dem med andra tekniker, har KYOCERA blivit en ledande leverantör av solsystem kraftverk, telekommunikationsutrustning, skrivare, kopiatorer, elektroniska komponenter, halvledare paket, skärande verktyg och industri keramik. KYOCERA Corporation rankas som nummer 604 på Forbes magasin’s 2010 ”Global 2000” lista över världens största börsnoterade bolag. KYOCERA har totalt 64 000 anställda över världen och finns i över 30 länder. KYOCERA huvudkontor ligger i Kyoto i Japan. För mer information angående KYOCERA och solenergiteknik, se http://global.kyocera.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom