myPaper Sverige AB

Kyrkans Tidning först ut när Berling Media satsar på digitala publikationer

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2009 11:16 CEST

Nu erbjuds Kyrkans Tidnings läsare att prenumerera på och läsa Kyrkans Tidning som e-tidning.

- Vi vill kunna erbjuda våra läsare att också prenumerera på våra tidningar i ett digitalt format. Med myPaper får vi ett användarvänligt system som också passar väl in i våra ordinarie produktionsprocesser, säger Mats Andersson, IT-chef på Berling Media.

Berling Media har valt svenska myPaper som leverantör av teknik för produktion och distribution av digitala publikationer.

- Allt fler förlag väljer att komplettera sin tidning med en e-tidning. Avtalet med Berling Media bidrar starkt till att etablera myPaper som standardformat för digitala publikationer. Att Berling Media är en bred förlagskoncern med utgivning av böcker, tidningar och webbplatser skapar starka förutsättningar för både kostnadsbesparing och nya intäkter med hjälp av myPaper-formatet, säger Miriam Grut Norrby, VD på myPaper Sverige AB.

För mer information, kontakta:

Miriam Grut Norrby, myPaper Sverige AB, 073 501 70 60

Mats Andersson, Berling Media , 070 528 49 59

myPaper Sverige AB är ett svenskt mjukvaruföretag som sedan starten 2001 utvecklat teknik och koncept för digitala publikationer. myPaper-serien finns i flera versioner, alla med samma grundläggande fördelar vad gäller kostnadsbesparing och möjlighet till effektivare kommunikation.

Berling Media AB är en av Sveriges större och äldre förlagskoncerner. Första boken från ett av Berlingkoncernens förlag - Gleerups - utkom år 1827. Förlagets varumärken är ledande inom tre huvudområden: lärande (Gleerups), hälsa (Gothia) och livsfrågor (Verbum, Cordia, Kyrkans Tidning, Amos samt Sändaren). Berling Media ägs av Svenska kyrkan, Svenska Missionskyrkan och Svenska Baptistsamfundet, som tillsammans har sju miljoner medlemmar.