PHD Sverige

L’Oréal utnämner PHD som mediebyrå i Norden

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 12:06 CET

Världens största tillverkare av kosmetik, L’Oréal, har utsett PHD som mediebyrå efter en upphandling som involverade fyra utvalda mediebyråer. Avtalet innebär att PHD blir den ansvariga mediebyrån för samtlig online och offline kommunikation inom Norden.

Frederic Herlin, CEO på L’Oréal Nordics, säger: ”Mediebyråupphandlingen initierades i syfte att skapa synergieffekter mellan de nordiska marknaderna samt att identifiera och dra nytta av nya möjligheter i medielandskapet, framför allt inom det digitala området. Vi tycker att PHD under den här processen har visat att de kan leva upp till dessa kriterier och vi ser fram emot det kommande samarbetet”.

Peter Gottfredsen, CEO Omnicom Media Group Nordics, säger: “Vi är stolta och glada över att PHD har blivit utvalda för detta spännande samarbete med L’Oréal, en av de största annonsörerna i regionen och erkända som en av världens mest professionella marknadsföringsorganisationer”.

Samarbetet kommer att starta den första januari 2012.

För mera information vänligen kontakta:
Omnicom Media Group
Peter Gottfredsen