DaGama Travelweb

La Manga Club satsar på Sverige, Norge och Finland

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 09:00 CET

SOL, SPORT, SPA…Lyxiga La Manga Club satsar på Sverige, Norge och Finland i vår!

Fr o m 1 feb 2013 representerar DaGama Travelweb La Manga Club i Sverige, Norge och Finland.

”Vi är mycket glada över att introducera en ny samarbetspartner, och det är första gången som vi startar ett samarbete med en partner i Europa. Spanien, golf, sport och natur ligger oss Skandinaver varmt och hjärtat och vi ser mycket fram emot ett nära samarbete med La Manga Club”, säger Birgitta Andersson, DaGama Travelweb.

La Manga Club är en resort i toppklass med fokus på lyx, sport och fritid.  Belägen Costa Cálida, Spaniens soliga syd-öst kust och en flygresa på mindre än 3 timmar för att det är lätt att ta sig dit och det enorma utbudet av aktiviteter erbjuder något för alla!

Medelhavsklimatet gör det idealiskt att utöva sport och La Manga Club erbjuder allt från lyxiga golfhelger, tennisresor, weekendresor, konferensresor och kick-offer till längre familjesemester, när som helst under året.

Valmöjligheterna är många: golf, tennis, simning, gym och fitness, squash, cricket, fotboll, rugby, pitch- och puttinggreen, minigolf, mountain bike, löparspår och vandringsleder. Eller för den som inte vill utöva sport kan man njuta i deras lyxiga SPA, utforska den vackra oförstörda naturen, ligga på stranden eller bara ta del av den lokala kulturen, arkitekturen, ta en siesta, besöka en festival eller bara drömma sig bort (eller shoppa) i någon av de närbelägna historiska städerna Cartegna och Murcia.

Under de varmaste månaderna rekommenderas de många vattensporterna: segling, vindsurfing, para sailing, kite surfing, vattenskidor och mycket mer. Det finns även möjligheter att dyka.

Låt barnen/ungdomarna ta del av La Manga Club's sports academies.  Barnen har kul samtidigt som de utöver en sport, t ex tennis eller golf, och förhoppningsvis får massor av nya vänner. För den som är mer tävlingsinriktad finns juniormatcher och turneringar. Detta brukar vara en mycket uppskattad del av semestern för familjens juniorer.

La Manga Club erbjuder ”top quality cuisine”. Valmöjligheterna är många; Spanskt, Medelhavsinspirerat, Asiatiskt, Indiskt, tapas eller skaldjur.

La Manga erbjuder en fantastisk mix av berg, stränder, sanddynor, sport, natur, mat, kultur och historia. En resort för hela familjen, vänner eller kollegor. Det finns något för alla, alltid!

La Manga Club erbjude flera olika boendealternativ. Hotel La Manga Club PRincipe Felipe är ett 5-stjärnigt lyxhotell. Vill man bo lite enklare så finns 4-stjärniga alternativ Las Lomas Village, med antingen full-service eller ”self-catering” hus och lägenheter. Det finns även möjligheter att hyra fristående villor och lägenheter i någon av de små byarna inom området.

För mer information,maila till Catharina Berg på DaGama Travelweb catharina@dagama.nu eller läs mer på La Manga Clubs hemsida http://www.lamangaclub.com/

DaGama Travelweb - bring Scandinavians to you!

We work directly with individual high end resorts , small lodges in remote places with a 5 star heart and soul, smaller guest houses, hotels with a 5 star personality. With these we want to help them increase visitor nights (always the bottom line) coming from the Nordic Countries.

We work with Trade offices, Ministries of Tourism in selected countries, we aim to boost and enhance their various revenue enhancement plans and strategies.

This is for Representation, Public Relations, Marketing and Sales – or whatever the best combination of these offerings is needed by our clients. Every arrangement is customized and very well defined. Read more www.dagama.nu