Universal Music Sweden

La Roux tillbaka med ”Trouble In Paradise” 7 juli

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 13:53 CEST

Nu följer Elly Jackson och Ben Langmaid från La Roux upp sitt självtitulerade debutalbum ”La Roux” med nya ”Trouble In Paradise” den 7 juli 2014.

‘Trouble In Paradise’ består av nio låtar, alla skrivna av multiinstrumentalistern Elly Jackson och är samproducerat med Ian Sherwin och Ben Langmaid. Den första låten från albumet, Let Me Down Gently, premiärspelades igår på brittiska  Zane Lowe's BBC Radio 1 show. Lyssna på den här.

Det grammisbelönade debutalbumet ”La Roux” som släpptes 2009, gjorde enorm succé världen över med över 6,4 miljoner sålda singlar och närmaren 1 miljon sålda album. 2011 gästade hon Kanye Wests hitsingel ”All of the Lights”. Sedan dess har La Roux fortsatt att vara aktiva på livescenen med ett flertal turnéer och 2013 framförde de ett bejublat framförande på Coachella.

Närmast i tiden ligger en Nordamerikaturné som inleds i Toronto den 1 juni. Några av datumen i juli kommer även gästas av New Order.

‘Trouble In Paradise’ går att förhandsboka på iTunes från den 13 maj.

Låtlista för ”Trouble In Paradise”:

1. Uptight Downtown
2. Kiss and Not Tell