se.scandilån.com

Låna pengar i online djunglen

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2013 21:19 CEST

Det har blivit en djungel av olika namn för att låna pengar online. De många olika låntyper täcker i hög eller viss grad över det samma - lån som er enkla och snabba online. De många uttryck och namn omkring lånmöjligheter hjälper inte alltid att göra marknaden för online lån helt överskådlig.

- SMSlån
 - Direktlån
 - Konsumentlån
 - Snabblån
 - Online lån
 - Privatlån

Detta är några av alla de uttryck som används för snabba online lån på olika hemsidor. Paraplyn är stor men mångfoldigheten liten. När man ser närmare på lånen är det egentligen inte stor skillnad på dem och den omedelbara konklusionen är att det är långivarna som den är skillnad mellan.

Många av lån namn och uttryck kommer från engelskan och är antingen helt översatt eller försvenskat. Ser man på resten av Europa är det samma bild som visar sig här. Här är sammankoppling och sammanhäng mellan namn och uttryck väldigt färgrik. Payday loans och text loans är bara några av dem.

Från EU kommissionen har det varit fokus på att reglera själva marknadsföringen omkring de här online lån. Detta har resulterat i att det är ett minimum av informationer som skall framgå, när företagen skall reklamera för deras olika lån och låntyper.

Ny guide för online lån

Så till alla online användare har det nu kommit en skandinavisk guide till området hos Scandilån.com - här görs det upp med många av de olika uttryck för online lån. Online lånområdet är snabbt växande, både i antal av lån och långivare - därför är det absolut nödvändigt att få ett större överblick.

Scandilån.com har som mål att skaffa ett överblick på:

- långivare
 - olika låntyper
 - information om online lån

En marknad i så stor en växt är också positivt för användarna och låntagarna, då det skapar en större konkurrens och det skapar bättre förhållande till den som gärna vill ansöka om ett lån online. Långivarna är tvungna att både sänka sina priser och skaffa nya och bättre produkter hela tiden.

På Scandilån.com hittar du information om långivarna och information om det positiva och negativa om lånen. Scandilån.com följer lånmarkanden noggrant och dagligt, så att man verkligen har koll på marknaden. Här blir man som användare också uppdaterad om nyheter på lånmarknaden och här kan du som användare också hitta de nya långivarna som är nya på marknaden.

Det är viktigt att använda online lån till det som de från starten var meningen till att vara. SMS lån, snabb lån och privatlån är alla en form av snabblån. Det betyder att lånen både är snabba att ansöka om, men att de också skall betalas tillbaka snabbt annars blir de föra dyra. Se mer på den nya långuiden online - http://se.scandilån.com/

Scandilån.com är en guide till att låna pengar på nätet - här finns översikt om de olika låntyper som t.ex Snabblån, SMS lån, Konsumentlån och privatlån. Scandilån innehåller goda råd och informationer om en snabbt skiftande lånemarknad.