Lånegarderoben

Lånegarderoben + Revery = Sant!

Pressmeddelande  •  2012-03-30 08:23 CEST

Lånegarderoben sponsras nu av det hållbara modemärket Revery.

Lånegarderoben är ett klädbibliotek som ligger i Midsommarkransen, Stockholm och drivs helt ideellt. Lånegarderoben ger ett alternativ till traditionell konsumtion genom att låta medlemmarna låna kläder. Vår drivkraft är att uppmuntra till förnyelse på ett ansvarsfullt sätt. För att få tillgång till Lånegarderobens plagg krävs ett medlemskapet som kostar 600 kronor per halvår. Därefter kan du låna tre plagg åt gången upp till tre veckor. I denna gemensamma garderob finns nyproducerade designplagg,  vintage och second hand. De nyproducerade kläderna sponsras av svenska modeföretag som har en miljöprofil eller arbetar aktivt med sin CSR.

Revery är ett svenskt modeföretag grundat vintern 2006 som skapar hållbara plagg i gränslandet mellan mode och konst. Det engelska ordet “revery” betyder dagdröm. Varje kollektion är resultatet av drömmen om ett hållbarare mode. Företaget använder sig inte bara uteslutande av ekologiska tyger utan eftersträvar även att minimera miljöpåverkan genom alla steg av produktionen. Därför finns strikta krav på hela produktionskedjan och alla plagg är tillverkade i EU. ”Hela vårt arbete bygger på idén att mode och hållbarhet alltid ska gå hand i hand. Det känns fantastiskt kul att kunna samarbeta med Lånegarderoben som arbetar hårt för att skapa en ny hållbar modelösning” säger Lisa Axelsson, designer och grundare av Revery.

Revery har ett showroom på Metargatan 11, Skanstull, Stockholm. För att veta mer se www.revery.se eller kontakta press@revery.se.

Det går också bra att kontakta Lånegarderoben på info@lanegarderoben.se, eller besöka oss på Svandammsvägen 10, Midsommarkransen, Stockholm. Öppettider onsdag och torsdag 17.00-20.00 och lördag 12.00-16.00.

För mer info se www.lanegarderoben.se

Lånegarderobens klädsponsorer är Revery, Filippa K, Mathilda Wendelboe, Tolfesbo, J.Lindeberg, Anna Zander, Lisa Larsson, Dream and Awake, Nudie Jeans Co, Jenny Grettve, Ekovaruhuset, Maska, Pia Anjou, Uniforms for the dedicated, Righteous Fashion, Lovia Burfitt, Dem Collective.

Smycken sponsras av JohannaN och Lisa Blad.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom