xtravaganza viktcentrum Umeå

Långfärdskridskor och friluftsliv med Aron Johansson Umeå

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 08:12 CET

Våra medlemmar älskar inspiration och  nya sätt att röra sin kropp på. Därför har vi bett Aron Johansson Umeå ha ett litet föredrag om långfärdskridskor och friluftsliv. Vi vill ge alla våra medlemmar ett stort stöd på olika nivåer för att få dem att komma över de första svårigheterna.

Onsdag den 27 januari klockan 19.00.

FÖR MER INFO;

XTRAVAGANZA VIKTCENTER UMEÅ
satsar på hållbar utveckling

Info; Tomas Andebjörn
Tel; +46 (0)70322 64 08
mail;
tomas.umea@xtravaganza.se

**********************************

Xtravaganza Viktcenter Umeå har ett vinnande koncept som bygger på stor erfarenhet av både kunskap, erfarenhet och möten av kunder av olika slag i olika branscher. Konceptet bygger inte bara på att gå ner i vikt utan största fokus ligger på en gedigen livsstilsförändring. Den baseras på att förändra sitt ätbeteende, relation till mat och andra människor. Detta ligger till grund för ett långt, friskt och hållbart liv.

Det är viktigt att förstå tanken bakom konceptet, flera års ätande har gett övervikt, besvär och sjukdomar. Att förändra flera års beteenden måste få ta tid och görs inte på några månader. Erfarenhet visar att processen tar ung. ett år med individuellt stöd och gruppcoaching var 14 dag tillsammans med en egen hälsocoach. Små föreläsningar, material, medlemstjänster på nätet gör att viktresan blir en hållbar utveckling som består hela livet.

Xtravaganza Umeå har höga krav på sina hälsocoachers kunskapsnivå, där alla har en gedigen utbildning och erfarenhet inom alla de fyra ledstjärnorna som konceptet bygger på. Xtravaganzas viktcentrum etablerade sig i Umeå under hösten 2006 och har hjälp över 400 Umebor att minska i vikt. Företaget har under 2008 dubblat sin omsättning och satsar för fullt inför 2010.

Fakta xtravaganza
Xtravaganzas viktminskningskedja ökar stadigt i Sverige och Norden. Verksamheten, som drivs i form av franchising, startade 2001 med viktminskningsprogram på vanliga träningsanläggningar (idag över 100). Nu står utveckling och etablering av egna viktcenter för den största tillväxten. År 2005 startade xtravaganza sitt första viktcenter, som växte till två under 2006 och 17 under 2007. Målet för 2008 är en kedja av 50 viktcenter som hjälper människor att gå ned i vikt. För mer information, se www.xtravaganza.se eller kontakta vd Per Sundström, tel kontor 021-38 20 11, mobil 0736-72 65 44