Sanovir

Låt inte sjukdom stoppa julen eller vinterns resa!

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 07:44 CET

Norwalkinfektion, akut smittsam icke bakteriell gastroenterit, winter vomiting disease, vinterkräksjuka med flera. Kärt barn har många namn. Just som antalet drabbade av svininfluensan planat ut kommer vinterkräksjukan lagom till jul och nyår. Många är de som kommer att få uppleva sin semesterresa inställd eller förstörd av sjukdom. Men med en långtidsverkande handdesinfektion som Sanovir kan fler undvika att bli smittade av virus och bakterier.

Risken att drabbas av magsjuka och förkylning innan eller efter planerad avresa är överhängande för vinterns utlandsresenärer. Virus och bakterier frodas och sprids snabbt vintertid då vi i Sverige tillbringar mycket tid inomhus. Vad gäller magsjuka löper man större risk att drabbas utomlands. Hur många som smittas under resa beror naturligtvis på vart man åker. Under en vistelse i vissa delar av Indien så drabbas så många som 70 % av magsjuka.

En kräkning innehåller en enormt stor virusmängd som sprids till omgivningen. Viruset kan överleva i upp till flera dagar på ytor för att sedan fördela sig i luften när någon rör sig i närheten. På så sätt fastnar det lätt på fingrar och förs vidare till andra ytor. Experternas råd är entydiga vare sig det gäller att undvika förkylningssmitta, vinterkräksjuka eller magsjuka under resan: god handhygien speciellt innan man äter och efter toalettbesök är a och o.

Till skillnad från alkoholbaserad handdesinfektion biter Sanovir på vinterkräksjukans ickehöljesförsedda virus. Förutom att effektivt döda virus och bakterier besitter Sanovir en rad andra egenskaper: den är brandsäker och finns i 50 ml flaska vilket gör den möjlig att ta med i kabinen på flyget, miljövänlig, långtidsverkande och den innehåller mjukgörande Aloe Vera Barbadensis.

Sanovir handgel äger följande egenskaper:

• Sanovir dödar bakterier, virus och svampinfektioner.
  • Långvarig effekt.
  • Miljövänlig; biologiskt nedbrytbar till koldioxid och vatten.
  • Mjukgör med Aloe Vera Barbadensis, den finaste av aloe sorterna.
  • Brandsäker, vilket innebär säker att lagra och förvara samt möjlig att ta med i kabinen på flygplan.
  • Patenterad och uppfyller alla internationella standarder, bl a EN1500.
  • Dermatologiskt testad, kliniskt testad.

För mer information kontakta:

Susanne Nidemar, VD NIPRO AB, Tel +46 733-54 60 88 eller besök www.sanovir.se för mer specifik produktinformation samt priser.

Om Företaget

Sanovir distribueras och marknadsförs av företaget Nipro AB som startades 2008 och har sitt säte i Skåne. Grundaren Susanne Nidemar har tidigare varit verksam som sjuksköterska, auktoriserad läkemedelskonsulent, Internationell produktchef samt grundare av MEDIB Skandinavien AB som såldes till ett engelskt börsnoterat bolag 2005.