Conductive

Laborativ matematik. Konferens i Malmö 22-23 april 2010

Pressmeddelande  •  2009-12-07 11:07 CET

Regeringen storsatsar på matematik! Andelen svenska elever som inte når upp till den mest
elementära kunskapsnivån har ökat enormt de senaste åren samtidigt som andelen elever
som presterar på den mest avancerade kunskapsnivån minskat kraftfullt. Huvudsyftet med
regeringens uppdrag är att hjälpa lärarna att ändra sin undervisning och göra den mer pedagogisk
– allt för att öka elevernas måluppfyllelse i matematik.

Hur kan du bli bättre på att stimulera och engagera elever? Varför är det viktigt att arbeta laborativt? Hur ger du utmaningar till duktiga elever och hur ökar du de svagas självförtroende? På konferensen får du nya laborativa arbetsmetoder som skapar motivation och lust att lära. Lär dig mer om inlärning och få idéer för hur du kan hitta kreativa uppgifter och nya arbetsformer.

För sjätte året i rad bjuder vi in Sveriges främsta pedagoger inom laborativ matematik. Genom praktiska undervisningsmetoder och konkreta tips garanterar vi dig en unik möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Ta del av andras erfarenheter och dela med dig av dina egna – tillsammans kan vi samarbeta för en bättre matematikundervisning!

Välkommen till Sveriges mest populära konferens om laborativ matematik!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom