Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB

Laboratorium för varumärken

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 23:02 CEST

Den 9 november får du en chans att under en förmiddag möta andra som arbetar med HR- och marknadsfrågor. Under ledning av Magnusson & Kennberg för vi diskussioner kring hur dina medarbetare kan utvecklas som ambassadörer för ditt varumärke. Kom gärna både marknadschef och HR-chef tillsammans, vi tror att en fördjupad relation kan vara fruktbar.

När varumärken föds stakas deras liv ut i en varumärkesmanual. Tyvärr blir många varumärkesmanualer aldrig någonting annat än skrivbordsprodukter, då de saknar forum där idéerna kan utvecklas, testas och förankras bland medarbetarna i företaget. För att nå förändring måste ditt företags HR- och marknadsavdelning välja att samarbeta om varumärkets utveckling. Först då får medarbetarna en chans att bli din viktigaste kommunikationskanal. Och, det blir centralt när Facebook, LinkedIn och andra sociala medier bidrar till att transparensen mellan företag och kunder ökar.

Matz Magnusson och Tommy Kennberg från Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling erbjuder dig ett laboratorium där du får möjlighet att testa hur medarbetarna kan leva upp till de förväntningar du vill skapa hos dina kunder. Tillsammans med skådespelare spelar de upp vardagliga situationer där personalen möter kunderna och använder sig av argumenten i varumärkesmanualen. I laboratoriet ger du manualen en möjlighet att fungera i praktiken.

Denna workshop arrangeras av Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen och riktar sig i första hand till dig som arbetar med HR- och marknadsfrågor.

Tid: fre 9 november, kl. 09.00 - 12.00, med fikapaus.
Plats: Dunkers Kulturhus, teatersalen.

Antal platser: 45

Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB driver KundskapsSkolan.

I vårt laboratorium för varumärken får medarbetarna en chans att testa varumärkesmanualen i en miljö som påminner om verkligheten. Tillsammans med skådespelare spelar vi upp vardagliga situationer där deltagarna möter kunderna. Vi testar argumentationen och lyfter fram möjliga konflikter. Det engagemang som uppstår bidrar till att skapa delaktighet, lärande och nya idéer. Med glädje. Medarbetarna kan träna på sin egen roll för att varumärket ska utvecklas och relationen med kunderna stärkas. I KundskapsSkolan får varumärkesmanualen en möjlighet att fungera i praktiken.

Välkommen att kontakta Matz Magnusson. Telefon: 0768789090