Labs2

Labs2 förvärvar IP-telefoni leverantören DigiSip AB

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2003 10:18 CEST

Labs2 förvärvar IP-telefoni leverantören DigiSip AB

Labs2 har tecknat intentionsavtal gällande förvärv av DigiSip AB. I samband med köpet görs en konsolidering av DigiSips verksamhet som tillsammans med betalningen av köpet uppgår till maximalt 2 MSEK, vilket planeras betalas med egna nyemitterade Labs2 aktier. Affären beräknas vara slutförd innan månadens slut.

"Kombinationen av Digisip AB och Labs2 kommer att kunna skapa en oerhörd kundnytta. I samband med detta avtal rullar vi ut vår första gemensamma tjänst. Erbjudandet innebär telefoni för 75 SEK per månad inklusive portal. För första gången får Telia ordentlig konkurrens av en tjänst som helt kan ersätta deras erbjudande. Jämfört med Telias abonnemangsavgift på 125 SEK per månad, sparar ett hushåll 50 SEK varje månad. Dessutom kan man ringa fria samtal till ett ständigt ökande antal IP-telefonianslutna användare." Detta är vårt hittills största steg framåt i kampen för att bevisa bredbandets sanna potential" säger Jonas Birgersson, VD Labs2, som själv har lämnat Telias fasta nät för gott.

"För Digisip är detta en naturlig utveckling i arbetet att gå från vision till volym. Tjänsten är stabil och kostnadseffektiv, genom Labs2 kan vi nå en kritisk massa kunder. Med den tjänsteinfrastruktur som finns i Ti BRIKKS 2.7 kan vi fokusera på nya funktioner och ytterligare kostnadsjakt.", säger Hans Eriksson, grundare och styrelseordförande på Digisip AB.

För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 – 515 27 62 eller Hans Eriksson på 070 - 245 91 99.

Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en unik digital tjänsteinfrastruktur, Ti Brikks 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster.