Labs2

Labs2 i samarbete Wirelessbolaget Nordic kommer att införa Ti BRIKKS 2.7 i Lerum.

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2003 14:08 CEST

Labs2 som för två veckor sedan tecknade ett samarbetsavtal med Wirelessbolaget Nordic AB har nu kommit överens om att leverera Ti BRIKKS 2.7 till Lerums kommun.

"Wirelessbolaget Nordic är på väg att bli den helt ledande aktören i att erbjuda bredbandlösningar till områden och städer i Sverige via trådlösa nätverk. Det är naturligtvis positivt att så snabbt få gå från ord till handling. Det finns tydliga tecken på att takten i etableringen av nya bredbandslösningar sakta men säkert ökar. Detta är ett stort steg framåt i arbetet med att etablera den standard som krävs för framgångsrik tjänsteutveckling" säger Jonas Birgersson, VD Labs2.

"För Wirelessbolaget Nordic är detta ett sätt att ytterligare fördjupa erbjudandet till våra kunder. Med ett antal färdiga tjänster i kombination med de fördelar som trådlösa nätverk ger, kan tempot i utrullningen av bredband ökas kraftigt.", säger Tommy Nord, VD på Wirelessbolaget Nordic.

"Personligen tror jag att denna typ av samarbeten kan hjälpa till i återhämtning inom kommunikationsbranschen. När nu infrastrukturen börjar rulla ut i högre tempo kommer sökandet efter genombrottstjänsten att åter öka.", säger Jonas Birgersson.

För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 – 515 27 62 eller Tommy Nord på 070 – 994 70 11.

Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en unik digital tjänsteinfrastruktur, Ti Brikks 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster.

Wirelessbolaget Nordic är en ledande leverantör av trådlöst bredband till bostadsområden/kommuner, HotSpots, sjukhus och företag i Sverige. Med trådlöst bredband skapas nya möjligheter att nå ut med bredband till en stor del av Sverige.