Labs2

Labs2 skriver avtal med nätverket M-TOWN angående tjänsteutveckling

Pressmeddelande   •  Aug 18, 2003 08:35 CEST

Labs2 har tecknat ett avtal med föreningen M-TOWN om samarbete kring skapandet av digitala upplevelser via tjänsteinfrastrukturen BRIKKS 2.7.

"Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete. Via M-TOWN som leds av erfaret näringslivsfolk finns en stor krets av nya skapande kreatörer. Det skall bli intressant att se vad oberoende aktörer kan skapa för intressanta modeller kring musik, film och spel via bredband. Tillsammans med M-TOWN tar vi ytterligare ett viktigt steg mot en de facto standard för digitala tjänster. Detta ger möjligheter för kreatören att erbjuda sina tjänster direkt till slutkunden" säger Jonas Birgersson, VD Labs2.

"För kreatörer och entreprenörer inom den digitala upplevelseindustrin är det naturligtvis intressant med alternativ till traditionell distribution. Vi tror att digital distribution via bredband, trådlöst och TV av olika upplevelsetjänster kommer att växa starkt de närmaste 10 åren och att Malmö-regionen kan spela en viktig roll i denna utveckling. Det finns stora mängder talang idag som inte når ut, men med mer effektiva kanaler kan urvalet ökas betydligt. Detta är en process som vi önskar driva", säger Christer Månsson ordförande i M-TOWN.

"Personligen tror jag att nya former av prissättning kring musik, film och spel är nödvändiga. Den unga publiken idag vill gärna stödja artister och kreatörer men det krävs bättre lösningar än bara fullpris på CD-skivor. Vi är glada över att kunna ge entreprenörer verktygen för att skapa dessa nya modeller. I vårt system erhåller kreatören ett fritt utvecklingsverktyg och behåller 70% av värdet", säger Jonas Birgersson.

För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 - 515 27 62 eller Christer Månsson på 0709 - 91 80 01, se även http://www.m-town.se.

Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en unik digital tjänsteinfrastruktur, Ti Brikks 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster.

Föreningen M-Town arbetar för att underlätta och skapa samarbeten och affärer mellan företag inom sektorn för digitala upplevelser. Föreningens verksamhet stöds av bl a Region Skåne och Malmö Stad.