Labs2

Labs2 tecknar avtal med Svalövs kommun

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2003 10:21 CEST

Labs2 tecknar avtal med Svalövs kommun om leverans av tjänsteinfrastruktur, bredband samt IP-telefoni. Labs2 kommer över Svalövs öppna kommunikationsnät kunna erbjuda både bredband och telefoni via tjänsteinfrastrukturen TI BRIKKS 2.7.

"Detta är första gången som vi går in via ett öppet stadsnät, detta har det pratats om i många år men nu är det verklighet. Det intressanta är att flera leverantörer kommer att erbjuda sina tjänster och sedan får kunden välja. Vi på Labs2 går naturligtvis in i detta med stora förhoppningar om att kunna erbjuda det mesta attraktiva erbjudandet. Målet är att kombinera ledande pris och prestanda, med oöverträffad enkelhet. Vårt erbjudande skall vara snabbare, billigare och mycket lätt att använda.", säger Jonas Birgersson.

"För Svalövs kommun är detta ett bevis på att den öppna strategin fungerar. Genom att flera oberoende operatörer erbjuder sina tjänster via det öppna kommunikationsnätet blir valfriheten större och denna konkurrens gynnar kunderna och stimulerar utvecklingen." säger Michael Andersson, administrativ chef på Svalövs kommun.

"Personligen tror jag att denna typ av öppenhet kan betyda mycket för konkurrensen, därför vill vi naturligtvis ta del av denna möjlighet. Vårt mål är att vara prisledare på telefoni och bredband.", säger Jonas Birgersson.

För mera information; ring Jonas Birgersson på 0705 - 15 27 62 eller Michael Andersson, på 0418 - 57 50 25 eller 0709 - 47 50 25.

För information om Svalövs kommuns satsning på ett öppet nät se www.svalov.net

Labs2 är ett lundabaserat mjukvaruföretag som levererar en unik digital tjänsteinfrastruktur, Ti Brikks 2.7. Detta system skapar stora möjligheter för användaren, valfrihet mellan olika operatörer och möjligheten att själv välja och skapa digitala tjänster.

Labs2 Group AB, Winstrupsgatan 1, 222 22 Lund www.labs2.com