Universal Music Sweden

LABYRINT SÄLJER GULD OCH NÅR ÖVER EN MILJON YOUTUBE-VISNINGAR MED "ORTENS FAVORITER" (REMIX)

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2012 17:47 CEST

Uppsala-kvartetten Labyrint fortsätter att vara ett av hiphop-Sveriges mest älskade band och når nu ut brett både via kanaler där de traditionellt varit starka - så som Youtube - och via de kanaler där de fram till releasen av debutalbumet "Labababa" knappt varit representerade. Ett tydligt exempel är senaste singeln "Ortens Favoriter" (Remix) som passerat en miljon visningar på Youtube och samtidigt, främst på grund av streaming, sålt guld. Detta endast två månader efter release. "Ortens Favoriter" (Remix) är Labyrints andra guldsingel, "Kärleken?" sålde guld tidigare i år.

Det råder ingen tvekan om att Labyrint är ortens favoriter och stjärnor utanför media-etablissemangets radar. Eller som de själva säger "Helt ärligt, jag skiter i radiorotationen/ De spelar oss från Flöjtvägen till Bandstolen".

"Ortens Favoriter" (Remix) gästas av Stor, Aleks, Allyawan, Dani M, Jaqe, Alladin, Black Ghost och Pase. Videon är regisserad av Cristian Bernal.

Se videon här:

Labyrint är aktuella med senaste singeln från debutalbumet,  "Vill ha dig", producerad av Chords.  I sommar kan man se Labyrint live på bl.a Siesta-festivalen och Peace & Love.

För intervjuer och ytterligare information kontakta Svenska inspelningar  christoffer@silverbergpromotion.se

Svenska inspelningar är en del av Universal Music som är Sveriges och världens ledande musikbolag med representation i hela 71 länder. Universal Music i Sverige är helägda av Universal Music Group. Under huvudetiketten återfinns en mängd framgångsrika, klassiska skivmärken som bl.a. Motown, Interscope, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve och Deutsche Grammophone.