Ladbrokes

Ladbrokes ensam om Harold Pinter

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2005 14:03 CEST

Svenska Akademien har utsett Harold Pinter till årets litteraturpristagare. Harold Pinter stod igår till 21 gånger pengarna vilket innebär att Ladbrokes förlorar över 50,000 kronor.

- Det är inte varje dag jag tycker det är kul att förlora pengar men idag känns detta som en lätt börda att bära. Harold Pinters pris har varit aktuellt på Ladbrokes lista under någon vecka och det är en stor ära att först få gratulera ett stort konstnärskap men också peka på vadslagningens roll som en del av berättelsen, säger Douglas Roos, Ladbrokes VD i Norden i en kommentar.

Ladbrokes fick i förra veckan tips om att Harold Pinter var aktuell som pristagare. Ladbrokes är det enda av spelbolagen som prickat in vinnaren.

Ladbrokes slutlista 2005

Inger Christensen 41,00
Eeva Kilpi 101,00

För mer information:

Douglas Roos, Ladbrokes VD Norden, +46-8-407 64 43, +46-70-735 21 25, douglas.roos@ladbrokes.se

Ladbrokes är världens största bookmaker och en del av Hilton Group PLC som är noterat på Londonbörsen. Ladbrokes omsatte ca 133 miljarder kronor 2004 och sysselsätter 12 000 personer. Bolaget driver 2500 spelbutiker i Storbritannien, Irland och Belgien. Ladbrokes.com har idag över 1,5 miljoner medlemmar.