Paf

Ladies Night värmer upp på Paf Open

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2009 14:46 CEST

Ladies Night värmer upp på Paf Open

Först en kändispokerturnering. Sedan gratis show utomhus på festivalområdet. Artisterna Andreas Johnson och Martin Stenmarck har fullt upp när deras bejublade Ladies Night-turné värmer upp på Åland.

Just då beachvolleytävlingen Paf Open går in i finalskedet anordnar titelsponsorn, det åländska spelbolaget Paf, Paf Party fredagen den 21 augusti. Det innebär att Paf arrangerar en en kändispokerturnering, Paf Charity Poker. I pokerturneringen deltar bland andra artisterna Martin Stenmarck och Andreas Johnson, svenske beachvolleyprofilen Björn Berg och finländske tungviktsboxaren Robert Helenius samt ytterligare sex spelare. Vinnaren får äran att dela ut en välgörenhetscheck från Paf på 5000 euro till valfri välgörenhetsorganisation.

Men Ladies Night-stjärnorna är inte på Åland bara för att spela poker. Direkt efter pokerturneringen ger de en gratiskonsert på festivalområdet.

- Det blir en härlig musikalisk försmak på Ladies Night i höst. Det ska bli jättekul att uppträda för den åländska publiken, och eftersom det inte är en riktig Ladies Night-show så är herrar självklart också välkomna, säger Martin Stenmarck.

I höst blir det fjärde året i rad som Ladies Night turnerar runt Sverige. I år ger man 15 shower i 14 städer, och på turnén är bara tjejer tillåtna i publiken. I årets line up finns förutom de välkända artisterna Martin Stenmarck och Andreas Johnson även komikern och nu aktuella skådespelaren Mikael Tornving.

- Killarna kommer att uppträda utomhus på festivalområdet direkt efter välgörenhetspokern som Paf anordnar. Vilken tid det blir beror lite på hur fort pokern spelas, men vi tror att showen dra igång kring 23.00, säger Pafs PR-chef Krille Mattsson.

Ytterligare information lämnas av:

Krille Mattsson

krille.mattsson@paf.com