Universal Music Sweden

Lady Gaga ger och får

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 16:14 CET

Lady Gaga kammade igår hem fyra stycken MTV EMA Awards och planerar att under 2012 lansera "Born This Way Foundation".

Av: Linnéa Arlid

Under gårdagens MTV EMA gala var Lady Gaga utan tvekan drottning. Hon kammade hem hela fyra stycken awards för; Biggest Fans, Best Female, Best Song ”Born This Way”, Best Video ”Born This Way” och blev därmed den som fick med sig flest priser.

Lady Gaga planerar att spinna vidare på "Born This Way" temat och startar därmed en organisation under 2012 som ska stärka ungdomars självkänsla och välmående. Gaga beskriver själv initiativet med att säga: "My mother and I have initiated a passion project. We call it the Born This Way Foundation. Together we hope to establish a standard of Bravery and Kindness, as well as a community worldwide that protects and nurtures others in the face of bullying and abandonment".

För mer information om organisationen vänligen läs den bifogade amerikanska pressreleasen.

www.BornThisWayFoundation.org