Universal Music Sweden

Lady Gaga gör succé!

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 14:48 CET

"Born This Way" fullständigt exploderade när den för första gången spelades på amerikansk radio i fredags. Låten har redan spelats över 8.274 gånger och ligger just nu på 16:e plats i Top 40 och på 22:a plats  Crossover som har över 64 miljoner lyssnare.

I söndags var det dags för den årliga Grammygalan i USA och Lady Gaga gjorde en minst sagt annorlunda entré på röda mattan i söndags.
Kolla in videon här!

Hon vann även tre priser på galan för "Best short form music video" med Bad Romance, "Best female pop vocal performance" samt "Best female pop vocal album" med TFM (The Fame Monster)

Här är ett klipp från hennes uppträdande från galan.

"Born This Way" sums up all the complex Gaga mythos, all her politics and Catholic angst and smeared lipstick, in one brilliant pop blast.”

– Rolling Stone

“Pop rarely hits the mark when it sets its trajectory to ‘significant’, but ‘Born This Way’ is a landmark Gaga release – and there are even dizzier highs to come on the album…”-

-NME.com http://www.nme.com/blog/index.php?blog=140&title=lady_gaga_born_this_way_review&more=1&c=1&tb=1&pb=1

“It’s f**king amazing. ‘Born This Way’ … will completely get rid of Gloria Gaynor’s ‘I Will Survive.’ This is the new ‘I Will Survive’…This is the new gay anthem.”- -Elton John