Opening Act AB

Lady Gaga låter publiken välja hennes förband

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2009 13:09 CEST

Den superheta megastjärnan Lady Gaga har tagit världen med storm och toppat alla spellistor med sina hits Poker Face, Just Dance och Eh Eh. Nu ger hon svenska artister och band chansen att inta scenen inför tusentals människor på Gröna Lund den 2 augusti innan de presenterar henne. Allt banden behöver göra är att övertyga sina fans att de är värda chansen.
Det är Lady Gaga, Openingact.se, Universal och Live Nation som ger denna exklusiva möjlighet till svenska artister.

Alla band kan anmäla sig via ladygaga.openingact.se och via hemsidan kan man följa utvecklingen i tävlingen. Onsdagen den 29 juli kl 22:00 stängs sms-slussarna och vinnaren står som Gaga’s förband.

De som röstar på sin favorit har möjligheten att vinna en exklusiv träff med popundret och även få signerade cd-skivor.
Openingact.se har tidigare låtit publiken välja förband åt Anastacia, Faithless, Deportees och Asha Ali.

– ”Intresset har varit väldigt stort och vi är glada att det här är något fansen vill ha”, säger Miad Ballai, initiativtagare och grundare av Openingact.se. – ”Extra kul är att vi kan se att vårt initiativ har lett till att band som varit med i våra tävlingar fått nya spelningar och fått sin musik producerad i studio och släppt på grund av vårt arbete”, berättar Miad.

Miad Ballai, grundare Opening Act
miad@openingact.se