Aquademica AB

Läcksökning i Dubai

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2012 10:40 CET

I ett stort köpcentrum i Dubai går en 350 meter lång utomhuskanal, 10 meter bred, som syftar till att skapa en känsla av Venedigs alla kanaler. Under en längre tid har denna kanal drabbats av ett läckage där det utläckande vattnet samlas i ett parkeringsgarage under kanalen. Ägarna och driftansvariga har inte kunnat lista ut var någonstans läckaget eller läckagen är förlagda. Således kontaktade de Aquademica med hopp om att vi skulle kunna lösa deras problem – var någonstans det läcker.

I november åkte två representanter ner till Dubai för att bilda sig en uppfattning om kanalens konstruktion och läckageproblematik. Väl där började de att arbeta på en handlingsplan för att göra en läcksökning av kanalen. I skrivande stund diskuteras praktiska detaljer för att realisera projektets fortskridande.

Vi återkommer med mer information om detta intressanta projekt.

Aquademica  är ett kunskapsföretag inom vatten- och energibranschen.
Vår primära verksamhet är läcksökning. Det är ett vitt begrepp som syftar till utredning och lokalisering av läckage, oavsett konstruktion.  De flesta av våra tjänster kan direkt kopplas till läckage, som är ett tillstånd, och innefattar allt ifrån fukt i väggar till avloppslukt i en trappuppgång.