Lägenhetsbyte Sverige AB

Lägenhetsbyte.se blir huvudsponsor för Anders Eskilsson i Team Cawalli Support.

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2009 19:03 CEST

I samband med Djurgårdens vinst mot Helsingborg på Stadion, presenterades 10 av Sveriges snabbaste roadracingförare från Serien Pro Superbike som körs tillsammans med STCC och Porschecup.
Samtidigt presenterades Lägenhetsbyte.se som huvudsponsor till Roadracingföraren Anders Eskilsson. Samarbetet startar 1 Juli 2009 och värderas till mellan 150 - 200.000 kr/år.

Lägenhetsbyte.se är Sveriges största Internettjänst för byten av hyresrätter, med ca 100.000 medlemmar och ca 10.000 aktiva annonser för byte av lägenheter.

Företaget ägs av Expressen, Tv4 och grundarna.

"Vi har stöttat Anders roadracingsatsning under flera år i liten skala. Men i samband med den medieexponering och Pr-möjligheter som ProSuperbike innebär, så ser vi nu en möjlighet att marknadsföra lägenhetsbyte mot målgruppen män 18 - 45 år och vill därför synas som huvudsponsor och exponera varumärket Lägenhetsbyte.se

- Robert Larsson (Delägare Lägenhetsbyte.se)

"Samarbetet öppnar helt nya möjligheter till bättre material och ökad träning.Förhoppningsvis leder det till att jag kan fortsätta utvecklas och leta mig högre upp i resultatlistorna redan under året. Men med största sannolikhet så kommer den stora förändringen att synas nästa år, då jag kommer vara bättre förbered och med mera fart i kroppen. I år blir fokus på att fortsätta utvecklas och leta mig upp till topp 10".

- Anders Eskilsson / Team Cawalli Support

Högupplösta bilder kan fås via mail från anders@larrry.se